Besitęsiant karantinui Vilniaus kolegijos Menų ir kūrybinių technologijų fakulteto lektoriai tęsia tradiciją – nuotolines edukacines pamokas švietimo įstaigoms, kurios sulaukė didelio susidomėjimo ir gražių atsiliepimų.
Pasidalinti patirtimi ir įžvalgomis su mokiniais sutiko ir Mados dizaino katedros lektorė Jolita Raupelienė. Jos nuotolinę pamoką „Kūrybiškumo paieškos“ panoro išklausyti Vilniaus Žemynos gimnazijos (vasario 2 d.), Kauno raj. Šlienavos pagrindinės mokyklos (vasario 5 d.), Vilniaus Prano Mašioto pradinės mokyklos (vasario 5 d.), Vilniaus Šv. Kristoforo progimnazijos (vasario 9 d.) ir Grigiškių „Šviesos“ gimnazijos (vasario 10 d.) mokiniai. Pasak Mados dizaino katedros lektorės, kūrybiškumo paieškos domina tiek jaunesnius, tiek vyresnių klasių mokinius. Daugelis mokyklų apjungia kelias klases, kuomet kūrybiškumo paieškose dalyvauja įvairaus amžiaus mokiniai.
Kauno rajono Šlienavos pagrindinės mokyklos technologijų ir tikybos mokytoja Laima Gužienė ir etikos mokytoja Inga Gervienė nusprendė sudalyvauti integruotoje technologijų ir dorinio ugdymo pamokoje „Kūrybiškumo paieškos“ su 5-7 klasių mokiniais. Anot mokytojų, ši pamoka išsiskyrė spalvų, vaizdų, įkvepiančių reginių, netikėtų meninių posūkių ir kūrybinių sprendimų gausa. Mokiniams buvo įdomu, o tai matyti iš jų atsiliepimų: „Ši pamoka atgaivino mano norą piešti, nes dažniausiai nuvertindavau save, kad nepavyksta kažko nupiešti, bet dabar tikrai atgaivino mano sielą į geresnę ir pozityvesnę pusę“; „Sužinojau, kad jei sudėtingesnė tema, reikia minčių analizės, eksperimento, formos, spalvos ir tekstūros paieškų, o tam labai padeda emocijų lenta arba raktiniai žodžiai. Šią taktiką savo kūryboje būtinai išmėginsiu“; „Sužinojau, kad tą patį žodį kiekvienas žmogus gali matyti, suvokti, vaizduoti ar jausti skirtingai. Pavyzdžiui, žodis „virusas“, vieniems – tai yra baimė, kitiems pyktis ir agresija, o dar kitiems laikinumas ir nesaugumas. O kaip skirtingai studentai pavaizdavo tą virusą! Pamoka man labai patiko!“.
Apie pamoką rašo „Švietimo naujienų“ svetainėje
Vilniaus Žemynos gimnazijos gimnazistams buvo puiki proga susipažinti su Vilniaus kolegijos Menų ir kūrybinių technologijų fakulteto Mados dizaino studijų programos studentų darbais ir kūrybiškumo paieškų metodais taikant emocijas, koncepcijas, raktinius žodžius ir asociacijas. Apie „Kūrybiškumo paieškas“ lektorė gimnazistams papasakojo, pasitelkdama vaizdines priemones įvairiomis temomis: nuo paprastų, tokių kaip taškas, linija, iki labai sudėtingų, t. y. kultūrinės, filosofinės ir ekologinės tematikos. Vienuoliktokų atsiliepimai: ,,Ačiū. Labai informatyvi ir įkvepianti paskaita, skatinanti vidinę motyvaciją bandyti, kurti, eksperimentuoti ir atrasti dalelę savęs bei vizualizuoti idėjas”; ,,Aš nesu asmuo, kuris yra gabus mene, bet esu šiek tiek kūrybinga, tad man buvo labai įdomu išgirsti apie įvairius metodus, naudojamus dizaino industrijoje. Smagu buvo matyti dizaineres (studentes) dėvint jau pasiūtus savo rūbus. Manau, kad tai sukelia labai daug laimės, pasididžiavimo ir tai tikrai galima buvo matyti jų veiduose“.
Vilniaus sav. Grigiškių „Šviesos“ gimnazijos 11-tokams labiausiai „įstrigusi“ pamokos mintis: „Kiekvienas iš mūsų gali būti menininku ir turi daug kūrybinio potencialo, o mūsų kūrybai turi įtakos ne tik mūsų asmenybė, bet ir patirtis.” Anot technologijų mokytojos Sigitos Maknienės, buvo įdomu pasiklausyti ir pamatyti studentų kūrybines interpretacijas bei darbus. Patiko minčių žemėlapio pati idėja, po pamokos kilo mintis, kad ir mes galėtume pritaikyti šį metodą praktikoje. Pasak vienuoliktokų, galime bandyti skirtingai interpretuoti gamtos formas, spalvas ir pritaikyti jas savo kūrybiniuose darbuose. Mąstymas ne vien taip, kaip turėtų atrodyti daiktai, kūriniai ir mėgavimasis kūrybos procesu gali padėti nukrypti nuo monotoniškų užduočių, kitaip suprasti jas.