Pratęsdamas ,,Kultūros naktiesˮ šėlsmą, tik jau be galingo gūsingo vėjo ir stipraus lietaus palydos, be išankstinio anonsavimo, birželio mėnesio 18 dienos popietę Vilniaus geležinkelio stoties laukiamojoje salėje buvo pristatytas muzikinis projektas ,,Ignition’’. Keliaujantieji miesto gyventojai ir svečiai patyrė netikėtumą: jie tapo meninio-muzikinio projekto žiūrovais, o kartkartėmis netgi buvo įtraukti ir į jo veiksmą.
Vilniaus kolegijos Menų ir kūrybinių technologijų fakulteto Muzikinio teatro studijų programos antro kurso studentai, įkvėpti dėstytojų, savo kūrybą perkėlė į kasdienes miesto erdves. Kaip nuolat pabrėžia šios studijų programos kuratorė, Lietuvos Nacionalinio operos ir baleto teatro choreografė Jūratė Sodytė-Bradauskienė, miuziklas yra sudėtinis žanras, kuriame atlikėjas privalo vienodai gerai šokti, dainuoti ir vaidinti. Choreografė ir šokio dėstytoja Erika Vizbaraitė puikiai pritaikė šiuolaikinio šokio leksiką siekiant „pripildyti“ pasirodymą įtaigumu ir ekspresija. gebėjimus pristatyti ne scenoje, o erdvėje su specifine akustika bei nenuspėjamomis aplinkinių reakcijomis – dar didesnis iššūkis. Studentai jį puikiai įveikė.
,,Laukimas sėdint su lagaminais yra tik lukštas, slepiantis daugybę laukiančiųjų jausmų ir nuotaikų’’- sako šio eksperimento idėjos autorė režisierė Ramunė Kudzmanaitė.
Muzikinio projekto ,,Ignitionˮ metu skambėjo gražiausios populiarių pasaulinių miuziklų bei lietuviškų miuziklų arijos. Kad gali vykti teatralizuotas pasirodymas, išdavė tik netoliese stovinti aparatūra ir sintezatoriumi akompanuojanti Aurita Tomelaitienė. Vos suskambus muzikai, žmonių susidomėjimas buvo didžiulis: jie pradėjo būriuotis, stebėti veiksmą, nuoširdžiai šypsojosi, plojo, filmavo ir klausėsi dainų.
Repertuaras buvo įvairus ir galbūt gali pasirodyti atsitiktinis, tačiau muzikos vadovas Modestas Jankūnas taip komentuoja tokį pasirinkimą: „Lietuviški miuziklai dar tik formuojasi, todėl vokaliai ir dramaturgiškai yra panašesni į operas, o ir jų temos, nors mums labai artimos, savos, nėra linksmiausios. Todėl lietuvišką miuziklą drįsčiau vadinti išskirtinai pedagoginiu: jo dėka formuojamas teisingas vokalas, ugdoma studento aktorinė-emocinė pusė.“ Tačiau Maestro pripažįsta, jog įgyvendinant lietuviškų miuziklų arijas užduotys gerokai pasunkėja ir netgi komplikuojasi dėl dainavimo jungimo su vaidyba ir šokiu. Kūrybinei grupei teko rimtai padirbėti, paieškoti sprendimų, kol rezultatas tenkino tiek atlikėją, tiek dėstytojus. Kita vertus, pasirodymo metu buvo akivaizdu, jog klausytojai kur kas geriau žino lietuviškas arijas: jie iškart reaguoja atpažinę melodijas, bando dainuoti kartu. Tai – puikus įrodymas, jog repertuaras pasirinktas tinkamai.
Pasak Muzikinio teatro studijų programos kuratorės Jūratės Sodytės-Bradauskienės, netikėtumo efektas, kai žiūrovai yra tiesiog “įmetami į staigmenos glėbį”, visada suteikia puikias emocijas ir praskaidrina eilinę dieną – ji tampa įsimintina. Tokiu principu pateiktas menas sukuria empatiją ir suartina visus aplink esančius. O žiūrovų reakcijos, šypsenos, nuostaba yra didžiausias atlygis būsimiesiems artistams, kuriems būti taip arti publikos yra smagus savęs išbandymas ir puiki, savita sceninė praktika.
Muzikinis projektas ,,Ignition’’ išvykstantiesiems ir parvykstantiesiems, laukiantiesiems ir palydintiesiems dovanojo puikias emocijas. Su „Kultūros naktimi“ kultūra nesibaigia. Nuostabu, kad Geležinkelio stoties rūmų administracija tokia šiuolaikiška ir atvira drąsioms meninėms iniciatyvoms.
Muzikinio projekto ,,Ignition’’kūrybinė grupė:
Muzikos vadovas: Modestas Jankūnas
Režisierė: Ramunė Kudzmanaitė
Choreografė: Erika Vizbaraitė
Indrė Jucytė – Jurgos daina iš V. Ganelino miuziklo „Velnio nuotaka“
Kornelija Klimenkaitė – B. Canfora „Brava“
Agnė Levickaitė – Monikos daina „Ramu“ iš G. Kuprevičiaus miuziklo „Ugnies medžioklė su varovais“
Liucija Nanartavičiūtė – Uršulės daina iš V. Ganelino miuziklo „Velnio nuotaka“
Laurynas Sventickas – „Lietuviškas bliuzas“ iš G. Kuprevičiaus miuziklo „Veronika“
Lina Vasiliūtė – „Nowadays“ iš J. Cander miuziklo „Chicago“ ir Mortos daina iš A. Mamontovo miuziklo „Tadas Blinda“.