Gyvename didelių permainų laikotarpiu kai keičiasi socialinės, politinės ir net gamtinės sąlygos tuo tiesiogiai nulemdamos verslo, gamybos ir gyvenimo aplinkas bei tolimesnes jų vystymosi tendencijas. Keičiasi ir mados industrijos. Šių metų kovo 4 d. Menų ir kūrybinių technologijų fakultete vyko tarptautinė mokslinė – praktinė konferencija „Mados identitetas ir inovacijos FIAI 2020“. Konferencijos pirmos dalies pranešėjai apžvelgė ne tik Lietuvos, bet ir visos Europos Sąjungos aprangos ir tekstilės pramonės situaciją bei tolimesnes vystymosi tendencijas, pabrėžė, kad naujos technologijos kartu su naujos kartos medžiagomis neišvengiamai kelia ne tik naujus iššūkius mados verslui, bet kartu kuria naujų kompetencijų ir specialybių poreikį. Klausytojai susipažino su asmeninėmis patirtimis vystant aprangos kolekcijas ir ieškant savojo identiteto, aptarė ateities madą, socialinių medijų ir inovacijų panaudojimą vystant naujas kolekcijas ir jas pritaikant gamybai, greitosios mados įtaką šios pramonės tvarumui.
Antroje renginio dalyje didelis dėmesys buvo skiriamas praktinei patirčiai. Tai ir inovatyvių lazerinių bei optinių technologijų taikymas aprangos gamyboje, tai ir keliai bei klystkeliai diegiant nestandartines idėjas nusistovėjusioje ir prisotintoje rinkoje, tai ir netipinis požiūris į amatininko ir dizainerio partnerystę produkto kūrimo etape. Pranešimuose taip pat buvo keliamas klausimas – kas yra asmenybės identitetas mados kontekste, pristatyta nedaug kam žinoma meno forma Cosplay, kuri gali būti ir pabėgimu nuo kasdienybės, ir nauja asmeninės išraiškos forma. Taip pat konferencijos dalyviai turėjo galimybę susipažinti su įvairiaspalve Indijos tautinio kostiumo įvairove, aprangos, juvelyrikos, kūno dekoro regioninėmis subtilybėmis. Stendiniuose pranešimuose pateikti Kauno technologijos universiteto, Rezeknės technologijų akademijos (Latvija) ir Vilniaus kolegijos studentų atlikti tyrimai: naujo produkto iš tekstilės atliekų perdirbimo galimybių analizė; tvaraus mados produkto vystymo būdai; inovatyvių technologijų panaudojimas kuriant kolekcijas; origami elementų projektavimas drabužių konstrukcijose; klijuojami sujungimai, kaip alternatyva tradicinei aprangos gamybai; mados Brandbook’as – reprezentatyvus mados prekės ženklo vadovas.
Tarptautinė mokslinė – praktinė konferencija „Mados identitetas ir inovacijos FIAI 2020“ subūrė per 129 klausytojų ir pranešėjų ne tik iš Lietuvos, bet ir iš Latvijos, Lenkijos, Čekijos bei Indijos. Joje savo patirtimi dalinosi visą Lietuvos aprangos ir tekstilės sektorių atstovaujantys kolegos – socialiniai partneriai, pramonės atstovai ir mados srities specialistus rengiančios bei profesines, kolegines ir universitetines studijas vykdančios institucijos – Vilniaus universitetas, Vilniaus dailės akademija, Kauno technologijos universitetas, Utenos kolegija, Vilniaus dizaino kolegija, Vilniaus paslaugų verslo profesinio mokymo centras, Kauno buitinių paslaugų ir verslo mokykla, Vilniaus automechanikos ir verslo mokykla, Vilniaus technologijų mokymo ir reabilitacijos centras. Viena iš svarbiausių temų, plačiai diskutuota ne tik pranešimuose, bet ir draugiškuose pokalbiuose pertraukų metu – kokių specialistų reikės mados verslui netolimoje ateityje, nes šių dienų Pramonės 4.0 iššūkiai kelia neatidėliotiną naujų kompetencijų poreikį.
Daugiau apie konferenciją: https://mtf.viko.lt/media/uploads/sites/8/2020/01/FIAI2020-SANTRAUKOS.pdf