Vilniaus kolegijos Menų ir kūrybinių technologijų fakulteto docentė, edukacinių programų koordinatorė dr. Inga Kepalienė 2021 m. kovo 18-23 d. nuotoliniu būdu su mokiniais diskutavo apie aplinkosaugines problemas, darnų vystymąsi ir socialinę atsakomybę. Net šešių nuotolinių pamokų aktualumą inspiravo kovo 20 d. minima Žemės diena. Tai laikas, kada diena ir naktis susilygina – pavasario lygiadienis, po šios dienos ilgėja diena. Sugrįžęs pavasaris – tinkamas laikas apsitvarkyti, inicijuoti gamtosaugines akcijas, įgyvendinti kūrybinius projektus.

Vilniaus Žvėryno gimnazijos 7 klasės mokiniai klasės valandėlės metu išklausę pranešimą apie aplinkosaugą, ekokūrybą, prisiminė ankščiau VIKO MTF vykusią edukacinę dieną „Saugai planetą – saugai save“. Pasak chemijos ir technologijų mokytojos Linos Vičkačkienės, „bendradarbiaujame jau keletą metų, mokiniai dalinasi prisiminimais, kokiose edukacinėse programose dalyvavo, džiugiai prisimena Kultūrinės veiklos vadybos studijų programos studentų pravestus renginius bei Mados dizaino katedros dėstytojų ir studentų kūrybines idėjas. Smagu, kad minint Žemės dieną, aptarėme ekologines problemas, kilo daug minčių, kaip galėtume su mokiniais prisidėti prie klimato kaitos sumažinimo, ši pamoka įkvėpė aplinkosauginių problemų analizei, kūrybai“.

Vilniaus Šv. Kristoforo gimnazijos dešimtokai ir Vilniaus Abraomo Kulviečio gimnazijos septintokai, dalyvavę nuotolinėse pamokose kartu su biologijos mokytoja Renata Dikčiūte, jau turi sumanymų ekologinių problemų sprendimui ir naujiems kūrybiniams projektams. Dešimtokas Domantas savo atsiliepime pažymėjo, kad „…itin patiko paskaitos metu išsakyta mintis, jog tik sumani, atvira, kūrybinga bei atsakinga visuomenė gali sukurti ne tik klestinčią, pažangią ekonomiką bei valstybę, tačiau ir prisidėti prie gamtos integralumo, balanso išsaugojimo. Tai įprasmina mintį, jog kiekvieno mūsų pasirinkimai turi didelį poveikį ne tik mums, tačiau artimiesiems, visam pasauliui, tad turime į šiuos dalykus žvelgti atsakingai ir priimti ryžtingus sprendimus, nes, galų gale, mums teks gyventi tame pasaulyje, kurį patys susikursime“.

Smagu skaityti septintokų atsiliepimus apie pamoką. Dovydė pastebėjo, kad tai buvo „puiki, naudinga ir aktuali paskaita, kuri atvėrė kūrybines mintis, kaip galima panaudoti antrines žaliavas vardan mūsų aplinkos. Buvo įdomu stebėti sukurtus meno kūrinius“. Gabija atsiliepime paminėjo, kad „paskaita išties aktuali mums – jaunimui, ypač žinant, kad mūsų dabartinė karta (pagal Lietuvos pažangos strategijoje numatytus siekius) 2030 metais turėtų gyventi sveikai ir saugiai“. Paulina paminėjo, kad „sužinojome apie edukacijas, ketinimus ateityje, pamatėme, kaip nereikalingi daiktai panaudojami dar kartą ir netgi pasiekiami rekordai“. Mergina paminėjo, kad būtų smagu iš nereikalingos tekstilės padaryti krepšius daiktams susidėti. Tikimės, kad pasibaigus karantinui, šią veiklą įgyvendinsime. Smilė teigia, kad „paskaita įkvėpė rinktis tvaresnes kasdieniškų daiktų alternatyvas, nustebau, kiek daug galima pagaminti iš panaudotų daiktų“. Manfredas teigia: „Aš supratau, kad ir mažais darbais, tokiais kaip atliekų rūšiavimas, ekologiškų pakuočių pasirinkimas, mažesnis plastiko naudojimas ir pan., galime prisidėti prie gamtos išsaugojimo“. Bernardas paminėjo, kad „…labai nustebino sukurta aukšta „batų eglė“, labai patiko, kad dėstytoja viską paaiškino aiškiai, vaizdingai ir su daug skaidrių“. Mokiniai džiaugėsi praktiniais pavyzdžiais, kaip mokytis įdomiau, gamtosauginių problemų analizavimas paskatino saugoti aplinką, galvoti apie bendrą mūsų ateitį ir gerovę.